top of page
  • תמונת הסופר/תשרון צלניק

הגבול בין צניעות לשחצנות במקום העבודה

עודכן: 9 ביוני 2022


איך תצליחו לתפוס את העין של המעסיק/ה שלכם במינון הנכון? כלים לניהול קריירה במאה ה-21.


לא פעם לקוחות מתרעמים כשאני שמה להם על השולחן את השאלה הזו כשמגיעים לאימון אישי לקריירה.


כבר שמעתי הכל-

"אני לא מתכוון לנופף בדגל על כל צעד קטן שאני עושה או חושב".

"זה לא הסגנון שלי".

"איפה הצניעות? מה שהמנהל שלי צריך לראות הוא יראה".

אז נכון.


ניפוף בדגל על כל מחשבה או מהלך שעשיתם מול עיני המעסיק עשוי בהחלט להיתפס כלפי חוץ כשחצנות, יהירות, יחסי ציבור לא פרופורציונליים ותחושה של "יותר דיבורים ופחות מעשים".

אז רגע, לא לנופף בכלל?


למה שהקרדיט שמגיע לנו על פועלנו, יתאדה לו באוויר כלא היה?

והאמת, שיש יותר מזה-

האם זה אך ורק האינטרס שלנו להתגאות ברעיונות ובהצלחות שלנו?

חשבו על האפשרות הבאה-

יכול להיות שהמנהל שלכם שובר את הראש על תהליך מסוים אצלכם במחלקה שלא עובד טוב, והרעיון שלכם יגאל אותו מייסוריו?

או שאולי שדרגתם, אפילו מעט, תהליך עבודה אצלכם במחלקה, והוא יהיה מעוניין להעתיק זאת גם במחלקות אחרות? לכו תדעו מה עובר להם בראש..

אז לפני שאתם מקפלים את הדגל לתיק:

  1. אם יש לכם רעיון, ולו הקטן ביותר, לייעול העבודה, לחידוש או שינוי שיכול לעזור למעסיק/ למחלקה/ לארגון, גשו למנהל/ת וספרו לו/ה על כך. מקסימום- זה יעניין אותו/ה 🙂

  2. ואם כבר עשיתם משהו כזה, ובאמת אתם רואים את התוצאות מול העיניים- מוזמנים בהחלט להציג זאת לממונים. זהו גם האינטרס שלהם לדעת.


ולמי שמתלבט איך עושים את זה נכון-


מספר רעיונות לשיחה עם המנהל/ת, לאימון אישי לקריירה שלכם:


א. תכננו מראש את השיחה, חשבו מה המסר שאתם רוצים להעביר.

ב. דברו פשוט, קצר ולעניין. יותר מספרים, פחות הסברים.

ג. השתמשו במונחים של- "מה ייצא לך/ למחלקה/ לחברה מזה"?

וזכרו- אם אתם לא תדאגו לקידום שלכם בקריירה, לא בטוח שמישהו אחר יעשה זאת במקומכם (למתעניינים מוזמנים לקרוא מאמר שלי בנושא- איך לעבוד בעולם העבודה החדש? עשה ואל תעשה)

בלוג

כוכב טורקיז
bottom of page