top of page
  • תמונת הסופר/תשרון צלניק

אין לכם מושג באיזה תפקיד אתם רוצים לעבוד? תתחילו לחלום

עודכן: 9 ביוני 2022


ייעוץ תעסוקתי לקידום הקריירה שלי
תכנון הקריירה דרך הצבת מטרות עתידיות

הילה, 34, מנהלת מוצר בחברת הייטק: "אני כבר למעלה משנה מנסה לסחוב במקום העבודה שלי. באמת שניסיתי כל מה שאני יכולה כדי להישאר בטוב אבל אני מבינה שמקומי לא כאן, אני מתה כבר לעבור למקום הבא."


אני: "אז נשמע שכבר החלטת. התחלת לשלוח קורות חיים למשרות?"


הילה: "זה בדיוק הקטע שמחרפן אותי, אני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל, לאיזה חברות לשלוח, ואפילו לאיזה תפקידים. אם הייתי יודעת הייתי בורחת משם כבר מזמן, ובמקום זה אני סתם תקועה במקום הרבה יותר מדי זמן."


איזה מצב מתסכל.


הילה כמו רבים כמוה, הגיעה למצב של פלונטר תעסוקתי שמניב את עצמו - תחושות התסכול והייאוש שלה ממקום העבודה מקשה עליה לחשוב ברוגע ולקבל החלטות חשובות שיקדמו אותה למקום הטוב הבא שלה.


כשהיעד הבא לא מצטייר לנו בבירור מול העיניים, הדרך האידיאלית היא להסתכל מעבר לתפקיד הקרוב- להביט אל האופק, ולנסות לדייק לעצמנו איפה נרצה לראות את עצמנו בהמשך, או במילים אחרות- מה בעצם החלומות שלנו?

ובחזרה למפגש שלי עם הילה:

אני: "תגידי, את יודעת לספר לי מה החלום שלך?"


הילה: "איזו שאלה מלחיצה וגדולה, חשבתי שבגיל שלי אני אדע לענות עליה, אבל היית מאמינה שאני עוד לא החלטתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה?"


אז מה עושים במצב כזה שאין לי חלום?


אפשרות א': להתחיל בקטן- להתנסות בפרויקט זמני לא מחייב, להתנדב במקום כלשהו בשביל לצבור ניסיון וידע...

אפשרות ב': להתחיל לחלום.


ואיך עושים את זה (לעזאזל?!)-

הכנתי עבורכם רשימה של מספר כלים ודרכים שיוכלו לעזור לכם. נסו בעצמכם:

1). ידע זה כח. דברו עם עובדים בתפקידים ומקומות עבודה שונים- נסו להבין דרכם מהי שגרת היום שלהם, מה החלק המשמעותי עבורם בעבודה, איך הם תופסים את התפקיד, ועוד. 2). חיפוש מודלים לחיקוי. חשבו- את מי אתם מעריכים במיוחד כאיש מקצוע בתחום שלכם, את מי תשמחו להחליף ביום מן הימים? 3). מכתב לעצמי. כתבו לעצמכם מכתב לעוד שנה/שנתיים/חמש שנים, ותארו בו כיצד החיים שלכם הולכים להיראות- מבחינת משפחה, חברים, תחביבים, בית, לימודים, וכמובן תעסוקה. חשוב לכתוב את המכתב בלשון הווה ("אני גר בתל אביב...").

מוזמנים להיעזר באתר חינמי וחמוד שיתזכר אתכם במכתב שלכם מתי שתרצו - https://www.futureme.org/ . 4). לוטו טוטו. נניח וזכיתם בלוטו, ואתם לא צריכים להתפרנס כדי לדאוג לעתידכם הכלכלי- מה תעשו במצב כזה? תבחרו להמשיך לעבוד באותו מקצוע/תחום?


יש לכם כבר חלום?

השלב הבא יהיה להמיר את החלום הנפלא למטרה ברורה ומדידה. אבל, זה כבר למאמר אחר :)


אגב, אם החלטתם לעת עתה כן להישאר במקום העבודה שלכם ולנסות להתקדם בתוכו, אבל אתם לא יודעים איך - מוזמנים לקרוא קצת על המיזם המגניב שלי ושל שותפה שלי שנקרא TEAM2WORK- ליווי אישי לקידום והתפתחות במקום העבודה שלי.


נו, התחלתם לחלום כבר? תשנו על זה קצת...

בלוג

כוכב טורקיז
bottom of page