top of page
  • תמונת הסופר/תשרון צלניק

'לא להירדם בישיבה' – המקום האידיאלי לבלוט במקום העבודה

עודכן: 9 ביוני 2022


איך לנצל את הישיבות שמתקיימות במקום העבודה שלי כמקפצה לקריירה, גם אם לא מאלה ש"חופרים" בישיבות?


בינינו, אם נחשוב רגע-


מי לרוב מדבר בישיבות אצלכם בחברה? ישיבות צוות, ישיבות הנהלה- לא חשוב הפורום-

  1. מי שבעל תפקיד מרכזי בדיון/ארגון (או שלפחות חושב ככה).

  2. מי שיש לו משהו חשוב להגיד (או לפחות חושב ככה).

  3. מי שבאופי שלו נהנה לדבר בקבוצה ולא יכול אחרת (או לפחות חושב ככה).

  4. כל התשובות נכונות.


ומי לרוב פחות מדבר?

  1. מי שאינו בעל תפקיד מרכזי בדיון/ארגון (או שלפחות חושב ככה).

  2. מי שאין לו משהו חשוב להגיד (ושוב.. כבר הבנתם).

  3. מי שבאופי שלו משתדל להימנע מלדבר בקבוצה ולא יכול אחרת (...).

  4. כל התשובות נכונות.

מה לעשות... נרצה או לא נרצה, לנוכחות שלנו בישיבות יש הרבה משקל-

איך אחרים בארגון יתפסו אותי, את המקצועיות שלי, המעמד שלי, ההשפעה שלי.

אז מה לעשות כדי "לא להרדם בישיבה"?

אז גם אם זה הדבר האחרון שמתחשק לי לעשות - הסוד טמון בדרך.


על כל אחד/ת למצוא את הדרך שנכונה לו/ה כדי להביא את עצמו/ה לידי ביטוי בפורומים ארגוניים בכלל, ובישיבות – בפרט.

והנה דוגמא - מיני רבות:


אני מודה, אני לא האדם שיצעק ראשון בישיבות. אף פעם לא הייתי כזאת(גם לא מהראשונים שירימו את היד לשאול שאלה כסטודנטית באקדמיה(.

והנה, באחד ממקומות העבודה האחרונים שעבדתי כשכירה עשיתי את זה.

מצאתי את המקום שהיה לי נח איתו- להיצמד לנתונים. עובדות. מספרים.


הכנתי מצגות לישיבות הנהלה.


ומתי השינוי האמיתי קרה?

כשהתחלתי להעביר בעצמי חלק מהנתונים בישיבה.


כשהבנתי שהנתונים האלה באמת חשובים למי שרואה אותם לראשונה ושיש להם משמעות- להם וגם לי.


וככה הפכתי להיות (זוכרים מה כתבתי למעלה?)-

  1. בעלת תפקיד מרכזי בדיון (או שלפחות חשבתי ככה).

  2. מישהי שיש לה משהו חשוב להגיד (או לפחות חשבתי ככה).

  3. מי שבאופי שלה נהנית לדבר בקבוצה (או לכל הפחות, לא יכולה אחרת).

  4. כל התשובות נכונות.

והאמת, הרגשתי ממש טוב. אפילו מצוין.


נצלו גם אתם את הבמה של ישיבות הצוות/הנהלה אצלכם בארגון כדי לנהל טוב יותר את הקריירה שלכם מתוך המערכת. בהצלחה!

בלוג

כוכב טורקיז
bottom of page